new holland logo
image image
2024010804_CNHCR11_509x339_pad_478b24840a

NEW HOLLAND CR11, ФУТУРИСТИЧЕН ПОГЛЕД ВЪРХУ ЗЕМЕДЕЛИЕТО

Дизайнът на CR11 взаимства от Ferrari - вижте какво споделят дизайнерите и инженерите на новия CR

Назад

Обновяването на дизайна е често срещан в автомобилния свят: външният вид е освежен, някои покрития са променени, детайлите са полирани, за да са в крак с времето. В земеделието всичко е различно. Дизайнът на машините се променя, само когато има голяма техническа иновация, която оправдава промяната във външния вид. Това се случва и с комбайна New Holland CR11, който освен че е най-големият, правен някога, поставя и нови стандарти по отношение на производителността и намаляването на загубите на зърно.

 

Формата следва функцията


Инженерите в завода Zedelgem в Белгия, които са го проектирали, са взаимодействали с дизайнерския център на компанията майка CNH в Торино, ръководен от Дейвид Уилки, за да придадат форма на тази революционна машина. "Много съм доволен от този проект, защото, ако при автомобилите "дизайнът е цар", то при работните превозни средства формата винаги следва функцията. Затова е по-трудно да се предложат промени, които винаги са продиктувани от технически нужди. За такова усъвършенствано и значимо превозно средство като CR11, всички се съгласиха още от самото начало за необходимостта да се покаже колко много иновации има в него. Изминаха 20 години, откакто дизайнерският език на New Holland се промени за последен път."

 

Нова дизайнерска концепция

 

Избраният дизайн се е утвърдил не само, заради интересната си естетика, но и защото е лесен за възпроизвеждане и на други машини. Всъщност, дизайнът на CR11 носи изцяло нов дизайнерски език за New Holland, който е наречен "Вдъхновен от природата" и който се възпроизвежда и на други машини, като балопресата и T7 Methane Power LNG трактор.

 

 

 

В основата е ефективността

 

"Дизайнерският език, който определя New Holland CR11, представлява нов подпис на марката – обяснява Джампиеро Виети, старши дизайнер на CNH – който е приложен и към новите трактори. Има цяло ново поколение капаци, които следват стила, роден с комбайна". Различни източници на вдъхновение са диктували дизайна на това превозно средство. "Въпреки че е много голям – добави Vietti – със своята форма, CR11 иска да подчертае концепциите за ефективност и способността да се вписва в околната среда. Ето защо има тази жълта страна, цвят, който винаги е отделял New Holland, който е много криволичещ и скулптурен, докато всичко останало е черно. Дори този вид всмукване на въздух, който можете да видите в средата на панела на тялото, служи за рационализиране на формите. "

 

Препратки към спортните автомобили


В CR11 има силно вдъхновение от света на автомобилите, особено извитите форми на каросериите на спортните автомобили. Тези препратки към суперавтомобилите правят превозните средства определено по-привлекателни. При CR11, обаче, именно функционалният компонент задвижва дизайна, но желанието е да се придаде автомобилна лекота е ключова в дизайнерската концепия. "Освен това – добави Vietti – с новата стилистична посока въведохме синята графична декоративна лента: това е визуален елемент, вдъхновен от процеса на обработка, който се извършва вътре в машината, превръщайки се в своеобразен подпис, който позволява марката New Holland да бъде разпозната дори отдалеч. Така човек може да идентифицира марката на производителя, дори ако тя не е включена в нито едно лого. Ето защо същата декоративна лента е възприета и за други продукти."

 

Подборът на цветове и материали напомнят за Ferrari


Автомобилното вдъхновение е очевидно и в кабината. Както винаги, това беше функция, диктуваща стила, но за интериорните облицовки целта беше да се възпроизведе типичната среда на супер спортните автомобили. Решенията Color&Trim (подбора на цветове и материи), типични за интериора на Ferrari, бяха силно вдъхновение, с прецизни и цветни покрития, припокриващи се с доминиране на тъмни повърхности. "Нашият интериор винаги е бил лек – обясни Уилки – но за CR11 решихме за важна промяна на черното. С тъмен интериор и контрастни шевове, усещането за качество е по-високо."

 

Източник: Auto Design Magazine по материал на CNH

bata agro 2022 image Виртуален щанд интерагри
бата агро 2023
ЗАПИТВАНЕ
* Задължителни полета
-->