image image
Logo_NH_120years_509x339_pad_478b24840a

120 години технологично съвършенство

Историята на NEW HOLLAND е свързана с развитието на земеделието в световен мащаб. В продължение на 120 години NEW HOLLAND развива и предлага решение за успешно и рентабилно земеделие.

Назад

 

 

 

 

 

През 2015 година ще бъдат отбелязани редица важни събития и годишнини. Светът ще чества 70 години от края на Втората световна война, в началото на Май в Милано ще отвори врати World Expo 2015, а от 10 до 14 Ноември Хановер ще бъде домакин на най-голямото аграрно събитие в света – Агритехника 2015. През 2015 ще отбележим също така два скромни по възраст юбилея: портала за онлайн търговия E-bay ще чества своя двадесет годишен юбилей. През същата година – 1995, се появява на бял свят и операционната система Windows, без която днес голяма част от живота и работата ни биха изглеждали по друг начин.  

През 2015 година юбилей чества и една от най-големите и иновативни компании в земеделието. Марката NEW HOLLAND е позната в цял свят и причините за това са много, но могат да се обобщят в две основни категории: постоянният стремеж към технологично развитие и съвършенство, от една страна и дългата история на марката. Тази година от компанията честват 120 годишен юбилей. В далечната 1895 Аби Цимерман отваря магазин за ремонт на техника в Ню Холанд, Пенсилвания, откъдето идва и наименованието на фирмата (снимка 2). Края на 19 век е свързани с бурно развитие на техниката и навлизане на тези нови технологии в много сфери на обществения живот. Само преди 15-на години в Германия заработва първия 4-тактов двигател с вътрешно горене, изобретен от Николаус Отто, и този факт ще доведе до бурни промени в целия свят. Земеделието е един от най-старите отрасли и логично там новите технологии започват да се прилагат най-рано.

 

През 1900 г. Хенри Форд създава своята автомобилна компания в Детройт. 3 години по-късно Аби Цимерман поставя началото на машиностроителната компания New Holland и започва да произвежда земеделски продукти, включително фуражи, за да помогне на фермерите в района. По същото време, Белгийския механик Леон Клейс започва да прави вършачки, а само няколко години по-късно, през 1909 г. построява своята фабрика в Зеделгем. Между тези три, на пръв поглед несвързани събития съществува тясна връзка. Това е компанията NEW HOLLAND Agriculture, която като повечето успешни днес компании е започнала своя път в зората на техническите изобретения и развитието на техниката, като допринася по свой собствен начин за техническия прогрес и развитието на земеделието.

Историята на марката e неразривно свързано с предприемачески дух на Хенри Форд, техническия гении на Леон Клейс и ентусиазма на Аби Цимерман. Освен пионер в областта на автомобилостроенето, предприемаческия гении на Форд преценя правилно потенциала на прилагането на механична сила в земеделието, и през 1907 година представя първия в света „автомобилен плуг“ – прототип на първия предназначен за масово производство трактор с бензинов двигател. На практика той представлява преработен вариант на Ford модел Т, който след редица доработки и подобрения през 1917 г. е внедрен в масово производство (Снимка 3).

Вторият – Леон Клейс, е белгийски инженер, който основава производството на вършачни машини в Зеделгем. И двамата – Форд и Клейс, дават сериозен тласък в развитието на съвременното земеделие, като усъвършенстват съответно тракторите и комбайните. Малко известен факт е, че важни системи като силовата хидравлика, пневматичните колела, дизеловите двигатели и три-точковата навесна система са въведени в употреба от Ford.

Клейс, от своя страна дава огромен тласък в развитието на комбайните като зърноприбираща техника. През 1952 година той пуска първия в Европа самоходен комбайн. Успеха е голям и към 60-те години на 20 век той е един от най-големите машинопроизводители в цял свят. (Снимка 4)

 

През същото време, компанията New Holland следва свой път на развитие като се стреми да не изостава от тенденциите в сектора. През 1947 г. компанията представя първата по рода си косачка, повишаваща съществено нивото на механизация в прибирането на реколтата. Компанията променя името си на Sperry New Holland. През втората половина на 20 век компанията вече е достатъчно голяма и през 1964 г. решава да окрупни своето портфолио, като за целта придобива значителна част от бизнеса на Клейс. Така Sperry New Holland става една от компаниите, които предлагат комбайни на своите клиенти. От компанията оценяват потенциала и натрупаните позиции и опит на Клейс в този сегмент, и се опитват да го развият още по-успешно. В резултат на тези опити, през 1974 г. те създават технологията TwinRotor™ - своеобразен връх в зърноприбиращата техника и технология. Тази технология се основава на едновременната работа на два ротора за овършаване на зърното, което предоставя ненадминати и до днес резултати по продуктивност независимо от условията, чиста продукция и минимални загуби. (Снимка 5)

 

В края на 70 и началото на 80 години на пазара на земеделска техника вече преобладават няколко големи компании. Основна роля в тях играят автомобилните и това не е случайно. Използването на механизирана сила и технология в земеделския сектор се извършва след прилагането й на практика в граждански живот. Както стана въпрос в началото, първия прототип на трактор на Хенри Форд е базиран на модела „Т“. С развитието и прилагането на земеделската техника и методите и на използване става все-по ясно на какво ще бъдат подлагани тези машини, и това закономерно дава предимство на автомобилните компании. Те са наясно на какво натоварване ще бъдат подлагани тези машини и разполагат с технологичен ресурс да адаптират двигателя, окачването, скоростната кутия – всъщност всички възли, към натоварена работа в една агресивна среда. В речника на съвременния човек думата „трактор“ често се използва като синоним на стара, дрънкаща и не особенно ефективна машина. Реалността на практика е точно обратната: съвременните трактори са много по здрави и надеждни в техническо отношение, а техните възли и агрегати се проектират да разполагат с ресурс и надеждност, който надхвърля всички стандарти в автомобилния бранш. Затова две от доминиращите в бранша компании са именно Ford и FIAT. Те разполагат с огромен ресурс и капацитет, което им дава възможност да развиват агро техниката като отделен бизнес. През 1986 г. Ford придобива Sperry New Holland, което води до създаването на Ford New Holland Inc. Няколко години по-късно от Ford вземат решение да напуснат агро сектора и продават бизнеса си на FIAT. Така италианския гигант придобива 80% от новооснованото подразделение във Ford, като през 1994 г. лансира продукцията под марката New Holland.

 

В резултат на сливането на New Holland и Case Corporation под егидата на FIAT до края на 90-те, компанията става част от новооснованата Case New Holland и получава достъп до колосални ресурси, позволяващи й да реализира агресивна политика по отношение на производствения асортимент, както и да повдигне новото на обслужване на клиентите на ново, непознато за сектора до този момент ниво.                        

ЗАПИТВАНЕ
* Задължителни полета
image